Friday, May 27, 2011

Everybody's changing,
And I don't know why.

So little time,
Try to understand that I'm, 
Trying to make a move just to stay in the game,
I try to stay awake and remember my name,
But everybody's changing,
And I don't feel the same...

The song lyric reflected me so much right now... And yeap~ everybody's changing... 

This post is kinda of 'confession' =)
I'm now sort of ... like wanted to stay away from some of you guys. I feel better for feeling that way, cause maybe I'm jealous =). Honestly, I'm doubting the slogan, BFF or "Best Friends Forever" since long time ago. My feeling towards the word "best friend" just... faded day by day. 

Everyday, I'm looking for people to chat... (Fb many oh! ) ... ...
There is like an obstacle between us, and I just don't want or to chat with you...  I just keep silent... wait and wait, seeing you go "Offline" after that... I felt like, ...*Sigh

Oddly, we're old friends yet close friends... but, I somehow you're stranger to me already. Not like the old days in secondary school, being so talkative to each other and hanging around with each other. 

可能我们都长大了,交了新朋友,环境也不如以前。想法跟着变了... 这次 going home, 我只是为了想看看见见你们... 但,几乎没什么机会吧。不是去读书,不然就是跟新朋友一起度假去... 

是,我是吃醋... 就好像把我忘了似的... I really tried... trying to make a move just to stay in the game~  我们彼此还是那么的冷淡... 

羡慕我能在外国读书?我羡慕你们还能在我国内读书... 羡慕你们离家才几个中距离罢了,羡慕你们能和新朋友一起常常去旅游,羡慕你们吃得,用的都酱便宜,羡慕你们还能跟久朋友在同个地方读书,还有羡慕很多很多... 

我叻?每天一放学就回家... 翻翻面子书... 第二天,同样的... 星期天,整天呆在家... 想找人out 也没什么朋友... 这种日子已重复快三个月了... 还是那样... ,所以《回家》是对我而言是多么的意义,重要... 

人人常说
一个月假期罢了,回家做么?去打工啦~ 有钱人嘛,想回就回啦!几票很贵叻!回家没什么好玩的啦!都没什么朋友在这了,回家很无聊啦!省钱啦!
单单这几句,我听了超心寒的说... 你们根本一点都不懂我的心情... 

我不想说酱多... "I just want to go home..." 
虽然一个月罢了,我还是要回家...
虽然机票贵,我还是要回家...
虽然没什么地方玩,我还是要... 回家

为何?跟老朋友徐徐久,看看家人,亲戚,看看故乡,放松放松... 脱离大城市的压力... 

Still, 跟老朋友见见面还是最重要... 我这一生可能交不多朋友,因为我放不下你们,不想尝试去交新/close friend again。因为那种我们在母校酱close,上了大学后之后被遗忘的朋友感觉我接受不了... 恕我想法不够成熟,我还是我 ... 不想长大... 

But everybody's changing~
因为老实的说,我当有些人已是... "陌生人" 了 =)

Cannot write anymore, 
很想找个"close" friend 来 hug 哈哈~

... ...kinda emo, sorry.

No comments:

Post a Comment